Veľmi potrebnou súčasťou zviditeľnenia vašej (podnikateľskej) činnosti na internete je obsah a jeho tvorba. V tomto prípade nás napadne hlavne tvorba článkov, čo sa nejakým spôsobom orientujú na zviditeľnenie vás a vašich služieb. V danom smere môže ísť o tkzv SEO články so zameraním sa na vylepšenie postavenia vašej stránky v internetových vyhľadávačoch, ale dobre vás prezentuje takisto pr článok http://www.seolight.sk/revolucne-pr-clanky. Čo to má všetko znamenať a aké majú tieto obsahy význam pre váš brand?
PR články (Public Relations) sú, ako ich názov napovedá, prospešné pre kvalitnejšie budovanie vzťahov s verejnosťou, teda na jej lepšie oboznámenia sa s vašou značkou, službami alebo produktami, ktoré predávate. Teda zároveň si s nimi budujete určitý imidž a preto je výhodou, ak sú ich texty zaujímavé, aktuálne a samozrejme bez viacerých gramatických chýb. Dobre dokážu plniť svoju úlohu v prípade, ak nimi chcete prezentovať nejaký konkrétny produkt alebo službu, čo sa logicky spája s vašim podnikaním.
Ok, to znie užitočne, ale akú úlohu potom majú tie druhé, teda SEO články?
Tieto sa zameriavajú na kvalitne prevedenú optimalizáciu pre vyhľadávače, respektíve sú jej potrebnou súčasťou.
To konkrétnejšie znamená, že dokážu byt vhodným nástrojom pre budovanie spätných odkazov, teda pre tkzv linkbuilding. Ich obsah preto spravidla nemusí byť typický tým, že by v každej vete opisoval podrobné vlastnosti konkrétneho produktu alebo služby, ale je skôr dôležité, aby v nich bol správne zakomponovaný spätný odkaz.
- Koľko a odkiaľ takýchto odkazov smeruje na konkrétny web, to sú faktory jeho umiestnenia a poradia v internetovom vyhľadávači, ideálne v Google.
- Je veľkou výhodou, ak sú odkazy zahrnuté v kvalitnom obsahu na relevantných, responzívnych, funkčných a dostatočne overených či známych stránkach.