Pre mobilné aplikácie alebo hry a ich autorov je kľúčovým ukazovateľom úspechu počet stiahnutí/týždeň. Nielen z hľadiska popularity a viditeľných, respektíve doporučených zoznamoch hier v Google Play, ale takisto z rastúcej pravdepodobnosti zárobku. Veľa takýchto mobilný hier je síce zdarma, ale tajomstvom ich zárobku dokážu byť platby v aplikácii, respektíve priamo v hre.
Z pohľadu súčasných fenoménov a najsťahovanejších mobilných hier musíme spomenúť Fortnite a PUBG Mobile, avšak nedávno k nim nastúpil veľmi silný konkurent, ktorý po sebe zanechal neuveriteľných 100 000 000 stiahnutí už za prvý týždeň! Z čerstvého hľadiska je tak aktuálnym fenoménom nový titul Call of Duty Mobile.
- O rovných desať miliónov tak prebehol dočasného šampióna- Mario Kart Tour, ktorý kvôli nástupu zmieneného titulu a jeho súčasnej popularity zostáva v úzadí.
Aj v prípade Call of Duty Mobile vravíme o vyššie spomenutom modeli, čiže stiahnutie je zdarma, pričom priamo v hre sa nachádza niekoľko mikrotransakcií. Takéto transakcie začínajú niekde v cenovej skupine 99 centov. Avšak ak ich spojíte s počtom stiahnutí a pravdepodobnosťou, že tieto transakcie budú prebiehať aspoň z časti, pre autorov hry to značí naozaj slušný zárobok. Vlastne môžeme povedať, že aplikácia/hra s takýmto počtom stiahnutí za týždeň pôsobí ako zlatá baňa.
- Bežného užívateľa však aj napriek tomu stojí len symbolický poplatok alebo žiadny.
Pre tvorcov hry je preto dôležité pravidelne sa venovať aktualizáciám a udržať si takéto skvelé číslo aj naďalej, respektíve vybudovať obrovskú základňu hráčov, ktorá by si držala stabilný počet zodpovedajúcu potenciálu hry. A potenciál byť hraná doslova stovkami miliónov hráčov rozhodne má. Zásadným faktorom bola zrejme aj stávka na veľmi známy a obľúbený titul sérií Call of Duty, ktoré si populárne najmä u PC a Xbox hráčov, avšak tentokrát pravdepodobne aj pre fanúšikov mobilných aplikácií.